Hej jag har ett litet hus, som jag har totalrenoverat, tagit mig ca 4 år och förstört min rygg på köpet.
ett rum brann helt ner och resten av huset är totalförstört av rökskador och sot, försäkringsbolaget har sagt att huset ska rivas.
de första dom sa att jag ska skriva ner allt som är förstört.
så jag ska skriva fabrikat, insköpsår och nypris.
Men det är ju 1000 saker som är rökskadat, saker som bestick,glas och kastruller sa dom att jag kunde rengöra och att jag skulle få ersättning för den tiden jag behöver lägga ner, men det tar ju en evighet att få det rent och luktfritt, prova tvätta en t-shirt, efter 5 tvättar så luktar det fortfarande.
så är det inte att bara slänga allt och få ersättning för allt? borde ju bli dyrare om jag ska diska/tvätta och få "lön" för det? är inte dyra saker jag har, visst, jag har ett par märkeskläder som kanske går att kemtvättas och och typ 10 glas som är lite dyrare.
sen om man bara tar dom verktyg och skruv jag har, allt är det sot på,

vart klar med huset i oktober så jag och mina barn flyttade in då, och nu ska de rivas, och jag ligger sömnlös och tänker på allt det där, och vad kommer jag få för ersättning så man kan bygga upp det igen? huset är bara strax under 80 kvadrat

har inte snålat på bygget, ytterpanel som kosta 45 kr löpmetern kakel för 1200 kvadratmeter massivt bambugolv för 700 kvadraten och massa annat som kostar mycket.

så snälla ge mig några råd om hur jag ska göra och tips som kan hjälpa.

Mvh Ensamstående 2 barnsfar