Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Ingen el

Standard Ingen el

Jag är nybliven stolt ägare till en skruttig fjällstuga utan el. Jag skulle gärna vilja göra något åt trägolvet (plankgolv, har ingen aning om vad det är för träslag tyvärr). När jag har läst på lite om kalka och såpaskura står det alltid att man ska slipa lätt innan, men jag kan lova att jag INTE kommer att göra det för hand.

Någon som har något tips?

/Katja

Reg.datum
    b 2011

Standard

Då finns det riktigt bra bensindrivna elverk att köpa. Honda är det enda riktigt bra elverket som jag känner till - men det finns betydligt fler fabrikat. Det är en djungel bland alla elverksfabrikat.

Slipningen gör du genom att börja med ett 80-kornigt slippapper och sen byter du stegvis tills du till slut slipar av ytan med ett 800-korningt papper. Vill du ha en slätare yta (behövs troligen inte) så finns det finkorniga slippapper, i det oändliga.

Om du såpar golvet, så får du endast använda kallt såpavatten när du sen ska skura golven. Varför vet jag inte, men det är tydligen inte bra för träet att skura det med varmt såpavatten.

Jag gissar att träslaget i dina golv troligtvis är gran eller furu. Själv skulle jag föredra att behandla dom med pigmenterad lut - det ger enligt min åsikt dom snyggaste golven.

Liknande ämnen

1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-01-26, 10:Jan
  2. ingen värme i dusch men...
    Av kent1982 i forum Energi allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-06-08, 06:Jun

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg