Resultat 1 till 6 av 6

Standard Tips Värmeloggs (Värmebriketter)

Nån som provat värmeloggs och har tips om tillverkare?

Har själv provat 2 olika i vinter och kommit fram till att Agrols (Granngården) är klart mycket smidigare än Coop's (Träteam) i min spisinsats (Hergom c-10). Träteams verkar vara mycket mindre pressat och ramlar sönder i spisen efter några minuters brinntid vilket medför att dom brinner upp på nolltid.

Nån som testat fler tillverkare?

Standard Värmeloggs

Har provat från en lev. som anonnserade på blocket. Fick prova några stycken som jag betalade 100kr för. Dom var riktigt effektiva, brann i en timme med full låga sedan glödde dom länge. Men nackdelen är att man måste köpa 8st pallar för en summa ca 19000kr

Reg.datum
    b 2011

Standard

Citat Ursprungligen postat av virran Visa inlägg
    Har provat från en lev.som anonnserade på blocket:Fick prova några stycken som jag betalade 100kr för.Dom var riktigt effektiva, brann i en timme med full låga sedan glödde dom länge. Men nackdelen är att man måste köpa 8st pallar för en summa ca 19000kr
    Är man några grannar som går ihop, så blir det inte så dyrt. Själv tycker jag att hela poängen med kaminen är att man har gratis ved som man själv kapar och klyver. Vi sparar in minst 10.000 kr varje vinter på det viset. Sen är det ganska rogivande när frugan och jag står och kör vedklyv och travar ved tills vedboden är proppfull.

Standard

Okey det blir halva priset mot Granngården då.

Granngården har erbjudande på 4 paket vilket blir 48 briketter a 189 kr. 3,93 kr styck.

Coop har erbjudande på 3 paket vilket blir 36 briketter a 99 kr. 2,75 kr styck.

8 pall från (Blocket) är 9216 briketter a 18 970 kr. 2,06 kr styck.

Men 8 pall är ju ingen lek att härbärgera direkt om man bara har spisen att kapa räkningen lite vid köldtopparna.

Reg.datum
    b 2011

Standard

Citat Ursprungligen postat av Thomas Visa inlägg
    Okey det blir halva priset mot Granngården då.

Granngården har erbjudande på 4 paket vilket blir 48 briketter a 189 kr. 3,93 kr styck.

Coop har erbjudande på 3 paket vilket blir 36 briketter a 99 kr. 2,75 kr styck.

8 pall från (Blocket) är 9216 briketter a 18 970 kr. 2,06 kr styck.

Men 8 pall är ju ingen lek att härbärgera direkt om man bara har spisen att kapa räkningen lite vid köldtopparna.
    Men om ni är 8 grannar som går ihop på en beställning så är det väl inga problem? 1 pall kan du ställa på tomten med en pressenning över.

Standard

ergom c-10). Träteams verkar vara mycket mindre pressat och ramlar sönder i spisen efter några minuters brinntid vilket medför att dom brinner upp på nolltid.
    We offer guaranteed success for pass4sure promotion code exam with help of latest security+ course certification and practice questions and the exams of colostate.edu ccie security

Liknande ämnen

1. Tips på kaminer
    Av Helena möllan i forum Kaminer, kakelugnar & biobränsle
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-02-02, 16:Feb
  2. inbrottssäkra tips?
    Av Torpägaren i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-07-30, 14:Jul
  3. Tips våtrumsmatta
    Av Fidde i forum Badrum
    Svar: 4