Resultat 1 till 3 av 3

Standard Dra in ny el till badrummet

Hej,

Jag ska dra in en ny 16A till badrummet eftersom det ska installeras ett bubbelbadkar på 3500W. Vad kan detta tänkas kosta? Har det någon betydelse att badrummet är helkaklat, måste det rivas upp något och måste jag ta dit en kakelläggare då också? Idag sitter det sedan tidigare tvättmaskin och torktumlare på egna säkringar. Säkringsskåpet är egentligen bara några meter bort i ett annat rum. Badrummet / hela huset är näst intill nytt (2 år gammalt).

Givetvis anlitar jag en behörig elektriker.

// Andy

Standard

Hej Andy.
    Ja om det inte finns någon matning inne i badrummet så är ju det enklaste och billigaste att helt enkelt dra en ny kabel utanpå kaklet.
    En behörig elektriker han ser exakt hur det ska läggas..... Kostnad... Tja, hur långt är ett snöre,,,,?
    Jag menar, allt beror på montören, smidigheten att borra igenom en ny kabel, eller om det finns någon 16amp matn, i badrummet....
    Jag tror att du får ett bra pris av din elektriker om du frågar, men skulle tippa på max 5.000:- För att vara på säkra sidan....
    b

Standard

Försök dra kabeln i ett angränsande rum istället för på kaklet om det går, det blir liksom snyggast då. Sen som sagt så räkna på sisådär 4-5 tusen så har du tagit i lite också utifall det skulle bli några problem (det bör hamna lägre).

Liknande ämnen

1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-22, 12:Oct
  2. Köparen vill dra sig ut
    Av Pelle i forum Juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-11, 12:Jul
  3. Element till badrummet
    Av H-P i forum Energi allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-15, 01:Oct
  4. Svar: 1