Resultat 1 till 3 av 3

Standard Isolering av betonggolv

Ska lägga klinkers på ett betonggolv / renovering av badrummet.
    Ska även installera värmeslingor under klinkerna men har inte så mycket plats för att lägga isolering under klinkers.
    Vad kan jag använda för isolering som har minsta tjocklek under flytspackel, jag tror att om jag inte lägger lite isolering på betong golvet så försvinner mycket värme nedåt.
    Mitt hus står bara på en betongplatta , byggt 1964.
    eddy

Reg.datum
    b 2009

Standard

Hej EDDY!
    Först bör du ta reda på om du har fuktvandring igenom BTG-plattan, 1964 hade man 30cm grus som kapillär brytande skikt, det fungerar ibland men i dagens norm är det inte tillräcklikt. Jag har skrivit det för, gör som så att du lägger en plast ca:30x30cm eller en plastpåse lägg en bok på, om det är en mörk fläk efter ett par dagar har du fukt vandring.. Eftersom du har ont om plats lägg klinkers utan isolering det är många gånger bättre du får ett starkare golv med mindre risk för sprickbildning, en del av värmen kommer att gå ned och värma plattan, men det sker även om du har isolering det blir bara någon tids förlängning, vill du ha golvvärme får du ta den förlusten .
    Tänk på att när du värmer golvet och om du har mycket eller lite fuktvandring så kommer den att öka, ju torrare betongen blir, golvvärmen fungerar som en pump, det krävs allt så en bra ventilation som tar hand om den fuktiga luften, annars gör väggarna, textilerna etc.. det med risk för unken lukt och mögel.
    Lägg helst vatten buren golvvärme den håller längre en elektrisk. Om något sker med vattenburen är det oftast pumpen som går sönder och den sitter alltid åtkomlig för reparatioon, slangen går nästan aldrig sönder utanyttre åverkan.
    Det går mycket bra att sätta kakel på befintlig väggmatta. Kontrollera att mattan sitter fasat utan blåsor, sprickor, hål, eller andra fel. Använd ett fästmaterial ( fix eller kakellim) som inte löser upp plast matttan.
    Leifjuno

Standard

Keep in mind that when you heat the floor and if you have a lot or a little moisture migration, it will increase, the drier the concrete becomes, floor heat acts as a pump, it takes everything so a good ventilation that takes care of the moist air.
    Subscribe for online pass4sure exam training and get guaranteed success in real exam using Berklee College of Music dumps and ISM practice exam.More details available visit now wikipedia and CHECKPOINT site best of luck

Liknande ämnen

1. Flytspackel på betonggolv
    Av ohmygodoo i forum Badrum
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-03-04, 07:Mar
  2. Utvändig isolering
    Av Johan77 i forum Isolering
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-04, 08:Sep
  3. Tätmebran på betonggolv
    Av Robert i forum Byggmaterial & byggteknik
    Svar: 1