Resultat 1 till 3 av 3

Standard Trapprenovering

Är det någon som har några tips för att slipa en trätrappa??

Det sitter en plastmatta på idag och när man drar bort den så sitter luddet kvar.

Jag har tänkt att vitmåla trappan efter. Jag har funderat på att använda en fönsterskrapa

i första skedet.

Tacksam för ideer/MM

Reg.datum
    b 2008

Standard

Klistrar ett par svar från andra trådar angåeende detta ämne:

Att skrapa bort lim resterna är tyvärr det bästa sättet. Men det finns en maskin som heter Handstripper som man kan hyra, de gör jobbet lättare. Använd sedan en slipmaskin och en hörn slip.

Vi funderade en del på olika sorters kemiska medel man kunde använda, men det slutade med att vi ianvända en värmepistol. Och det visade sig vara den absolut bästa metoden. Jag värmde på mattan och använde sedan ett stämjärn för att få upp mattan från trappsteget och drog sedan bort en del av eller hela mattan från steget. Gick snabbare än jag vågade hoppas. Värmepistolen går också att använda till att få bort färg.

Standard

Har nyss använt stepkit för en trapprenovering och det kan jag rekommendera för alla trapprenoverare.
    Är nöjd med resultatet och det var mycket enkelt att lägga in, mycket tack vare trappkompassen man fick med för att måtta ut stegen.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Avdelare