Resultat 1 till 5 av 5

Standard Bredspackla - är det svårt?

Vi ska tapetsera en fondvägg i sovrummet och ska måla övriga väggar. Tapeten som sitter nu har varit en gammal strukturtapet med stora ojämnheter så man måste bredspackla hela väggen.
    Klarar men detta själv eller hur svårt är det? Alla tips mottages tacksamt!

Reg.datum
    b 2009

Standard

Allt är enkelt om man kan, men att bredspackla en stor ojämn yta är svårt om man inte har gjort det förr. Folk säger ofta kan du hjälpa mig att tapesera jag spacklar först och gör allt färdigt så det går nog snabbt för dig som är van att slänga upp tapeten. Då säger jag låt målaren spackla upp vägen och slipa den för att hänga tapet på en slät vägg det klarar de flesta.
    Om inte tapeten är för gammal 1970- tal så är den spjälkngs bar och går att dra av. Att rulla på vanligt tapetklister (ganska tjockt) och sedan trycka fast en plast folie låt sitta ett dygn, sedan är det bara att skrapa ner tapeten
    Leif.

Standard

Har ett hus från 30-talet där det sitter väv i taken. Jag funderar över hur man får det slätt och fint, antar att det är bredspackel som gäller.
    Tacksam för alla tips hur man gör detta, är det ens möjligt att bredspackla detta?!

Reg.datum
    b 2009

Standard

Allan
    Om underlaget är fasst och utan blåsor, går det utmärkt att bred spackla, det kräver dock sin man och om du inte är händig, känner att du behärskar en bredspackel spade , bör du skaffa hjäp av en duktig målare, det är svårt, alla misstag och förhöjningar, skrapsår som inte syns kommer fram vid målning. Målningen fungerar som ett förstöringsglas, då kan du få lov att finspackla melan strykningarna.
    Leif

Reg.datum
    b 2009

Standard

Försök inte att riva ner väven
    Leif

Liknande ämnen

1. Paxfläkt i badrum - behövs det?
    Av Ubbe i forum Badrum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-01-27, 13:Jan
  2. Solfångare, nån som har det?