Hej !

Vill passa på att tacka Rörmakaren för ett bra svar! Nu till mina frågor.

Jag håller på att planera allt för mitt nya badrum och nu är det så att jag har betonggolv och där ska jag ta bort all lim som är efter den gamla mattan, sen ska jag montera dit en nya golvbrun. Jag har haft en avfuktare på i 3 dagar men inte fått i en droppen vatten i denna. Då borde väl det vara lungt
Efter att ha flytspacklat så vill jag veta vad jag ska använda mig av för tätmebran för golvet.

Jag hade tänkt använda mig av samma märke (KILTO) på väggarna & golvet.
Mina väggar är av spånskivor. Jag hade tänkt montera gips över dessa, kan man göra så.(skivorna ser torra och fina ut)
Behöver jag sedan spackla alla skruvhål och skarvar. Eller kan jag lägga gummiremsorna över alla skarvar med tätmebran både under och över i olika lager.

När det kommer till hur många lager man ska ha av tätmembranet så har jag hört 2. Men för att vara säker så är det väl bättre att dra på ett extra lager.
Måste alla väggar och hela golvet tätas Har även här hört att golvet ska ha en fri yta där det kan andas, och att man enbart behöver ha tätmebran på väggarna runt duschzonen. Vid handfatet behövs det inte..Stämmer detta.

MVH / Robert