Resultat 1 till 2 av 2

Smile Montering av golvbrunn

Hej !
    Tänkte komma med en rad frågor som bara en novis man ställer, men jag har börjat renovera mitt badrum i källaren. Huset är byggt 79 och har en betongplatta. Jag har en golvbrunn i plast som jag tyvärr måste bila bort ( tror jag ) då den kommer att ligga för lågt då jag monterar klinkers och alla andra lager. JA ni vet.

Nu så måste jag bila bort betongen runt om kring golvbrunnen för att byta ut den mot en ny, hur högt över golvet måste jag placera den nya
    Kan jag hälla på betong i hålet utan att det skadar rören
    Säkert jätte dumma frågor men jag har aldrig gjort detta förrut så det är bättre att fråga människor som vet.

Jag har även tänkt installera golvvärme i badrummet, men då den ligger i källaren och då jag inte vet hur bra betongplattan är isollerad så kanske inte man ska göra det, läste i ett inlägg på denna sida att det kan vara mindre bra. Så även här vore det mycket uppskattat med tips.

Om jag lägger golvvärme kan jag då nyttja elen från den enda strömkälla jag har i dag i badrummet. Som är på och av knappen för belysningen, eller måste jag be en elektriker komma och dra fram mer el

Tacksam för snabba svar och för er hjälp och att ni mäktar med mina frågor.

MVH /Robert

Standard

Alla golvbrunnar som är äldre än -93 MÅSTE bytas ut annars gäller inte försäkringen.Det går bra att gjuta emot röret,du kan gärna ha ett par centimeter i fall alltså lägga brunnen 2 cm under färdigt golv.Vet ej vad som gäller med elvärme men vattenburen värme skall enligt wirsbos rek.isoleras med minst 300mm under slingorna för att fukt ej skall krypa upp när slingorna svalnar på sommaren.

Liknande ämnen

1. Byta golvbrunn
    Av Steffoman i forum Badrum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-11-08, 06:Nov

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Avdelare