Resultat 1 till 4 av 4

Standard Fuktspärr i bastu

Ska byta panelen i bastun då den är i behov av lite uppfräschning.

Bastuns ena långvägg angränsar till ett sovrum medan de två övriga väggarna är ytterväggar varav långväggen är bruten vid en höjd av ca 160 cm och bildar där ett ”snedtak”.

Hur ska jag resonera vad det gäller fuktspärren? Behövs det någon fuktspärr i väggarna? Försvinner eventuell fukt från väggarna med hjälp av värmen från aggregatet kanske?

Reg.datum
    b 2008

Standard

En vägg får bara innehålla en fuktspärr eller ångspärr. Så väggen mot dusch rummet innehåller en fuktspärr varför ingen ångspärr skall sättas där.
    Den bästa placeringen av ångspärren är alltid att ha den närmast den varma sidan.

Standard

Ska lägga klinkers i min nya bastu. Jag funderar om det går att lägga klinker direkt på betonggolvet eller ska man ha något tätskikt?

Standard

Om det är betonggolv under så behöver du inte ha något tätskikt. Det blir oftast inte speciellt blött på ett bastugolv heller. Enda egentliga blötan för mitt golv är är när man går direkt från duschen med blöt kropp och det är ju egentligen inte värre än blöta skor på golvet

Liknande ämnen

1. Ventilation bastu
    Av Bengan i forum Ventilation
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-02-19, 16:Feb
  2. Fönster i bastu
    Av Sanna99 i forum Fönster & dörrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-18, 08:Nov
  3. Byta ut del av fuktspärr
    Av Yes i forum Byggmaterial & byggteknik
    Svar: 3