Resultat 1 till 4 av 4

Standard Byta till vattenburen värme

Vi är grymt sugna på ett hus som värms av direktverkande el idag. Det finns även en braskamin som kan användas. Huset är byggt 1967 och är ett enplanshus på runt 145 kvm. Vi har tagit in offerter men det är fasligt dyrt att fasa över från direktverkande till vattneburet.
    Offerterna ligger runt 180k o kostnad så det är ganska kännbart. Är det verkligen värt det?

Reg.datum
    b 2008

Standard

Tjena Rambo,

spontant skulle jag säga nej, jag skulle kolla på en luft/luft pumps lösning samt lägga lite pengar på en mekanisk ventilation.

180.000 så antar jag att du inte ens får bergvärme....

Är du lite crazy så fixar du en mekanisk till/från lufts anläggning med värmeväxlare samt en luft luft pump så är du mycket billigare undan + så har du ett bra innomhusklimat som faktiskt är billigt att driva.

Standard

Tack för svaret! Ska kolla upp ditt förslag

Standard sultan

Hej
    Jag undar om det är någon som har sonderat marknaden eller har erfarenhet av någon prisvärd lösning för att fjärrstyra värmen i tex sommarstugan.
    Är inte ute efter något jätteavancerat IP baserat där man kan styra varje detalj . Det skulle räcka med man kan ringa och slå på eller av värmen.
    devil

Liknande ämnen

1. Byta golvbrunn
    Av Steffoman i forum Badrum
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-11-08, 06:Nov
  2. Vattenburen golvvärme
    Av Larssa i forum Golvvärme
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-03-02, 08:Mar
  3. Vattenburen värme
    Av Husmusen i forum Energitermer