Resultat 1 till 7 av 7

Standard Rostfria vitvaror

Vi ska välja kök och vitvaror till vårt nya hus. Vad tycker forumet om rostfria vitvaror?
    Har hört att det lätt blir smutsigt med fingeravtryck osv?

Standard

Hej Emma,
    Det blir mycket synliga fingeravtryck på rostfritt men det går ju enkelt att torka rent så jag tycker inte det är ett problem. Rostfritt är ju såå snyggt så det är definitivt värt det

Reg.datum
    b 2006

Standard

Jag skulle inte köpa rostfritt, har några rostfria grejer i köket och det är alltid fingeravtryck på dom hur ofta jag än torkar.

Hej!

Jag har haft samma funderingar. Jag har rostfria dörrar på kyl och frys. Det är jättesnyggt men det blev tidigare fläckar, framför allt från fingaravtryck. Det finns ett speciellt rengöringsmedel för rostfritt som finns hos Miele. Lite mer jobb - men det är det värt.

Jag har skrivit ihop en checklista på vad jag tycker att man bör tänka på när man väljer kyl och frys där detta med hur man sköter rostfria dörrar ingår. Du hittar den på byggaom.se/bygga_om_koek_vitvaror
    Lycka till!
    Holger

Standard

Det finns ett speciellt rengöringsmedel för rostfritt som finns hos Miele. Lite mer jobb - men det är det värt.
    Tack för tipset, vet du vad rengöringsmedlet heter?

Hej igen!

Medlet har konstigt nog inget namn. Jag håller flaskan framför mig nu och det står bara "Care product for stainless steel". Flaskan är på 250 ml och jag besökte en Miele-försäljning för att köpa den. Man kan nog även skicka efter den. Ring Miele och fråga.
    Jag märkte att länken till informationssidan om vitvaror som jag hade med i mitt tidigare svar inte fungerar. Denna länk fungerar bättre

http://byggaom.se/vaelj_vitvaror

Där står det bl. a. om detta medel för rostfria vitvaror.
    Lycka till!

Holger Wästlund

Reg.datum
    b 2006

Standard

Jag har en rengöringsspray på jobbet som är för glas och rostfritt. Ajax Professional Glass & Stainless Steel heter den coh den finns att köpa i vanliga matbutiker. Funkar bra!

Liknande ämnen

1. Vitvaror Tvätt o Tork
    Av Anna Lilja i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-17, 06:Nov
  2. Vitvaror
    Av Husmusen i forum Energitermer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-12-27, 06:Dec

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar