Resultat 1 till 7 av 7

Standard Hyra lägenhet i Stockholm?

Skall börja jobba i Stockholm under början av 2009. Är i starkt behov av en bostad, men kommer inte ha råd att köpa en bostadsrätt. Återstår då att hyra en lägenhet.

Problemet är dock att min hyresrätt här nere i södra sverige knappast lär attrahera någon stockholmare med hyresrätt att göra ett bostadsbyte.

Har först och främst kollat andrahandsmarknaden på blocket.se och andra sajter där man kan söka andrahandsbostad. Tyvärr tar ju folk ut ibland upp till 75 % pålägg på andrahandshyran jämfört med vad det egentligen kostar, har inte råd med detta.

Har letat efter ett förstahandskontrakt på en hyresrätt men problemet är att alla hyresvärdar har flera års kötid! Jag behöver en bostad inom 6 månader!

Är det någon som har någon ide för hur man skaffar bostad i Stockholm till en någorlunda kostnad och på bara ett halvår?

Standard

google gav en hel del träffar. kanske värda att kolla in.

http://www.google.se/search?sourceid...et+i+stockholm

Standard

Jag har använt flera av dom olika siterna som har listor på hyresvärdar.
    Klart största databas över hyresvärdar har lägenhet.se.
    kan vara värt att testa.

Standard

Att hyra i andra hand brukar vara mycket dyrt i stockholm, tyvärr. Trycket är enormt stort. Det som gäller är nog att ringa runt till hyresvärdarna och kolla om det finns något som är ledigt. Det gäller att vara lite klurig, tror jag. Har du några kontakter du kan använda dig av? Det brukar vara det bästa.

Reg.datum
    b 2011

Standard

Att hitta en hyreslägenhet i Stockholmsområdet är som att delta i en straffspark-tävling i fotboll, och bara ha ett ben, eller delta i en pingisturnering utan armar. Så ser verkligheten ut i Stockholmsområdet sen minst 25 år tillbaka.

Reg.datum
    b 2011

Standard

Ännu en tråd som är 4 år gammal.....
    TS bryr sej knappast om det här forumet längre!

Standard

En gammal tråd men alltid ett aktuellt ämne. Min erfarenhet är att den största chansen är så klart genom kontakter och hos de mindre privata hyresvärdarna.

Liknande ämnen

1. Hyra ut del av hus som lägenhet
    Av fixarinnan i forum Juridik
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-03-06, 17:Mar
  2. ..billigare än hyra lägenhet?
    Av Temeraire i forum Ekonomi
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 12:Nov
  3. Lägenhet
    Av Husmusen i forum Förklaringar av ord och begrepp
    Svar: 0