Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Hantverkare ?

Standard Hantverkare ?

Det är inte lätt , när det gäller hantverkare och villaägare !
    Därför är ett förslag , att studera hemsidor och taga kontakt för att höra efter vad som skall göras , samt terorisk och praktiska kunskaper skall vara till fördel . Man kanske kan testa om "villaägarn kan vara med som hjälpare (fika & kaffe ) ,dessutom vara till hlälp .

När det gäller vent , så skulle jag rekommendera , att studera - (Egenreklam bortediterad / Admin)-
    Det går att få svar på frågor . (även enkla) Mvh Roland

Lightbulb

För mig är det två huvudproblem med hantverkare.
    1) Hur får man tag på en? Alla har fullt upp och kan kanske komma nån gång i vår/sommar/vinter/höst...
    2) Hur vet man om en hantverkare är bra och pålitlig? Och prisvärd? Jag saknar certifieringar och branschorganisationer. Om jag tex ska lägga om taket, vilket jag gjorde i somras - hur vet jag t.ex. att hantverkaren är updaterad på det senaste rönen om hur man ska gå tillväga?

1 - har jag hittat lösningen på: hantverkarguiden.se Fungerar mycket bra (åtminstone här i Stockholm där jag provat)
    2 - har någon något tips...?

Standard Kolla hantverkare

Nu finns det en ny tjänst där du kan kontrollera hantverkarföretag på nätet. Du får uppgifter om hantverkarföretaget har stabil ekonomi och du får omdöme och råd till ledning för bedömning av hantverksföretagets lämplighet som leverantör. Jag har inte prövat denna tjänst själv men det är en så intressant idé att jag vill informera om denna nya möjlighet.

Gå in på kolladinhantverkare.nu

Lycka till!

Holger Wästlund

Standard Svårt att hitta hantverkare för renovering och ombyggnad

Just nu råder det stor brist på hantverkare över hela landet. Det visar bland annat en rundringning bland byggfirmor som SR Västernorrland gjort. Du kan få vänta flera månader på att få någon att bygga om ett kök eller renovera ett badrum. Orsaken är den låga räntan och det nya rotavdraget som gör att folk renoverar mer än förr.

Många byggare har verkligen märkt av den ökade efterfrågan på att anlita byggare.
    – Från en månad tillbaka har det exploderat med jobb. Nu är det nästan för mycket, man springer runt som en yr höna på allt, säger några byggare.

Många privatpersoner med miljonlån på sina hus har nu plötsligt fått flera tusen kronor över varje månad när räntorna sjunkit och det kombinerat med det nya rotavdraget, där man får göra skatteavdrag för halva arbetskostnaden för hantverkaren har gjort att många nu satsar.

Men det är inte bara privatpersoner som har det tufft att få tag på hantverkare, det har även hantverkarna själva. Många byggare anlitar själva andra byggare som t. ex. elektriker och rörmockare. Man märker att det är mycket svårare nu att få någon som kan komma snabbt och göra ett jobb.

Att det blivit trögt inom byggbranschen sedan lågkonjunkturen startade beror på att de som arbetar med nybyggnationer inte får del av det nya rotavdraget. Möjligtvis kan de ha nytta av de låga räntorna, men det är de som håller på med att bygga om kök, renovera badrum och ombyggnationer och som omfattas av rotavdraget som det går bra för nu. För de stora är det tungt nu.

Källa: SR Västernorrland

Holger Wästlund

Reg.datum
    b 2008

Standard

Hus.se kan nu via ett samarbete erbjuda en hantverkarförmedling för de som är intresserade.
    Du hittar tjänsten här: Förmedling hantverkare

Standard Bra initiativ!

Jättebra initiativ av hus.se!

Grattis till en bra tjänst!

Holger Wästlund

Liknande ämnen

1. Hantverkare som aldrig blir klar
    Av Maggan i forum Juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-05, 09:Jan

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen