Resultat 1 till 4 av 4
    Reg.datum
    b 2008

Cool Varför ventilera

Hej , jag är ny på detta forum , därför kanske det skulle vara av intresse att fundera över luftvandringarna i ett hus . Luft in Luft ut Det är första huvuvregeln i ventilation gällande hus .

Min hemsida :: ventilation.se.dinstudio.se :: Kan ni titta på denna . Kommentera och ta möjligheten att fråga . Jag svarar efter bästa förmåga .

Och sedan får man se vad detta kan leda till .

Mvh KNUT

Standard

Hej knut,

Och välkommen! Ja jag har en fråga. jag undrar vad den största skillnaden när man installerar ett ventilationssystem idag, jämfört med 20 år sedan är? och vad bör man framförallt tänka på?

//niko

Reg.datum
    b 2008

Standard VarfÖr

Varför ventilation = ständig luftrörelse . Huset och folket samt husdjur alla skall ha tillräckligt av syre , för att må bra .

1960-talet var det vanligr med självdrag Jag hoppas att du inte har ett enplanshus med självdrag . Hoppas att du har tittat på min hemsida och begrundat självdrag och lite övriga sidor . Och dessutom måste man alltid hoppas att det finns FUNGERADE friskluftsintag . Mekanisk ventilation fanns även då , tlluften måste man alltid ha .
    En konstig grej var att självdrag var godkänd av myndigheter när det gällde låga enplanshus .
    Köksfläkten kan skapa problem . En jäätte stark fläkt kontra självdrag .
    Då började hysterin om värmeväxlare . En del påstodd att de gav 100 % . Inte dåligt .
    Man måste se på varje fall . Verkningsgraden är BARA på burken . Allt de andra . kanaler isolring osv.
    Man undrar mina pengar eller dina .

Mvh KNUT

Standard Vent Ett MÅste

Luft är en förutsättning . Frisk luft , Således är det inte fel att ta in friskluft in i huset och tillse att den dåliga lufte åker ut i naturen . Luftvandring skall ske på ett avvägt sätt .

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Avdelare