Resultat 1 till 4 av 4

Standard Färgspruta för väggfärg

Såg en repris på roomservice, där målade dom ett garage med färgspruta.

Det slog mej att det inte rök nåt om det när han målade, behövde knappt maskera nåt.

Nån som provat att måla med exempelvis BX 2000? Funkar det bra?

Färgspruta BX 2000
    av typ High Volume Low Pressure. En turbin producerar en stor luftmängd, 1900 l/min, som finfördelar färgen under lågt tryck. Nästan ingen färgdimma produceras vilket gör att målning kan utföras med minimalt färgspill och maskering. Luften uppvärms, vilket minskar risken för rinningar och förkortar torktiden. För lack, lasyr och träskyddsmedel. Inställbar sprutbild och färgmängd. Färgbehållare 1 l. Luftslang 3,5 m. 230 V/850 W. Vikt 6 kg. Ej för slamfärg t.ex. Falu rödfärg.

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=383978

Reg.datum
    b 2006

Standard

Tekniken i sig fungerar, men inte med biltema eller clas ohlson på kartongen.

Vi skulle måla om garageportarna på firman i höstas, 4st portar som är 4,20 höga och 4m breda, provade först med vanlig kompressormatad spruta, gick inte sådär vidare bra.

Provade även med denna som du länkar till, problematiken var inte att det "inte" fungerade utan att jag tror på funktionen men den bör nog köpas ifrån en producent som vet vad dom håller på med, efter att vi målat i ett par timmar med denne maskin tröttnade vi och övergick till roller med förlängningsskaft, mycket snabbare, måhända kladdigare men det kan jag svälja.

Funkade däremot bättre till list-lackering, raddade upp listerna på pallbockar bara och lackade allihop direkt innan montering.

Tyvärr kostar ju liknande funktion från vettiga leverantörer 5000kr och uppåt, det kanske inte är värt mödan om man bara ska köra 1-2 rum.
    Har dock svårt ändå att se värdet i biltemaprodukten då den är väldigt långsam och ger dålig täckning.

Reg.datum
    b 2006

Standard

TIPS:
    Åk till en färghandlare, i regel så kan man hyra en kvalité spruta till hyggligt pris, och även få instruktioner av kunnig personal....
    Det finns flera olika sorters färgsprutor för olika ändamål...
    Ja vet detta för jag är Målarboden i Trollhättans pöjk :-)

Standard

Jag har ett stort antal tak och golvlister som jag ska måla vita. Tycker det verkar drygt att måla dom med pensel så funderade på en färgspruta.
    Hittade denna billiga på Jula: http://www.jula.se/fargspruta-jet-1-122979
    Fungerar en sådan för ändamålet eller vad är den till för? Priset var ju riktigt lågt

Liknande ämnen

1. Bygglov för bergvärme
    Av RainMan i forum Bygglov
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-12-01, 22:Dec
  2. Checklista för husköp
    Av Tyr i forum Köpa & sälja hus
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-11-18, 18:Nov
  3. Bygglov för staket
    Av kotten i forum Bygglov
    Svar: 3