19 inloggade medlemmar
Hus.se Lägenhet.se Mäklare.se
Köpa, sälja eller bygga hus?
Vill du skriva inlägg? Bli medlem

inbrottssäkra tips?

Var ska jobbet utföras?
Vad behöver du hjälp med?
Registrera Medlemslista Dagens inlägg RSS
Svara
Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
  Citera  #1  
Gammal 2010-07-25, 21:33
Torpägaren Torpägaren är inte uppkopplad

Medlem
Reg.datum: Mar 2010
Standard inbrottssäkra tips?

Ja, så börjar redan kvällarna bli mörkare och snart kommer jag att flytta in mot staden igen... sommarhuset står tomt då i alla fall under veckorna. Förra vintern skedde en hel del inbrott i området. mitt hus klarade sig. men jag funderar på det där med säkerhet och lås etc. finns det någon som har några bra tips på lås eller anordningar som håller bovarna borta lite extra, men som inte är så faslans dyra?
  Citera  #2  
Gammal 2010-07-30, 14:39
Pellepennan Pellepennan är inte uppkopplad

Medlem
Reg.datum: Mar 2010
finns det någon som kan se till huset när du är borta. troligen är det det absolut säkraste sättet att hålla bovarna borta. Låta någon ställa bil på uppfarten, tända ljus och låta det se ut som någon är där, även om så inte är falle.t
det kan givetvis vara svårt vid sommarhus, men om tjuvarna har tillräckligt med tid stoppar inget larm eller lås dem alls. ALternativet är väl ett dyrt larm som går till larmcentral. själv hinner man knappast ut på den tiden osom tjuvarna är kvar - och vill man verkligen hinna???
LÄnsa också huset själv på de föremål som du vill ha kvar. det går ju att gömma någonstans kanske om det är skrymmande... som i källaren eller hos en granne som är på plats?????

Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Tips på KA i Partille/Göteborg? Mikael77 Besiktning 1 2010-07-25 21:30
Tips våtrumsmatta Fidde Badrum 4 2009-12-08 06:42
Tips på duktig KA i Göteborgsområdet? REBMIC Bygga hus & hustillverkare 1 2009-10-07 14:56
Sänggavel, tips? H-P Inredning 6 2009-04-17 18:59
Tips relaxrum Carin Inredning 1 2009-01-18 21:27